luni, 22 noiembrie 2010

William Wrigley



Când William Wrigley, un tânăr de 29 de ani, punea bazele afacerii sale în 1891, în Chicago, produsul principal avut în vedere nu a fost guma de mestecat, ci săpunul Wrigley’s Scouring Soap. Întreprinzătorul credea mult în stimularea clienţilor săi, în a oferi ceva gratis, după cum obişnuia să spună. De aceea a hotărât să adauge, la fiecare săpun cumpărat, un pachet gratuit de praf de copt. Curând a descoperit că produsul menit să atragă cumpărătorii era mai popular decât produsul originar, aşa că şi-a schimbat specificul afacerii de la producerea de săpun la producerea de praf de copt. Rămâmând credincios ideii că stimulul contează, oferea două pachete gratuite de gumă de mestecat la fiecare pachet de praf de copt şi, pentru a doua oară, Wrigley va stabili direcţia companiei în funcţie de cumpărători.
În 1982, când a realizat că guma de mestecat devenise mai populară, a orientat compania în direcţia producerii acesteia. În 1893 a introdus Wrigley’s Juicy şi Wrigley’ Spearmint, muncind pentru a-şi face loc pe piaţă, unde existau deja alte companii. În 1907, când lumea afacerilor a alunecat în recesiune, publicitatea era văzută, de multe companii, ca un mod prostesc de a pierde bani. Spre deosebire de ceilalţi, Wrigley a decis să rişte, mărind investiţia în publicitate în anul respectiv. În 1911, cu mai bine de 50 de ani înainte de apariţia oficială a publicităţii abstracte, Wrigley crease o reclamă de felul acesta: o tânără frumoasă deasupra sloganului "Fata cu ochii Wrigley". Tot Wrigley a contribuit la revoluţionarea relaţiilor cu angajaţii, fiind unul dintre primii patroni din SUA care au acceptat weekendul de două zile pentru muncitorii săi. Wrigley rămâne aproape un erou necunoscut, dar, cu toate astea, ideile sale de afaceri, creative şi axate pe nevoile consumatorilor, asigură şi veriga lipsă între era industrială şi noua vârstă a marketingului.

Fiul său, Phillip, a moştenit curajul în afaceri. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, compania a oprit distribuţia de produse pe piaţa americană casnică pentru a aproviziona armata. Înainte ca guma să dispară şi de pe raftul magazinelor, Phillip a gândit o campanie publicitară de care tatăl său ar fi fost mândru - o simplă imagine a unui pachet gol de Wrigley’s Spearmint şi sloganul "Amintiţi-vă acest pachet", iar oamenii şi-au amintit. Când brandul a revenit pe piaţă în 1945, şi-a depăşit popularitatea.
Când angajaţii fac grevă, produsele unei firmei scad în vânzări. Pentru a preveni acest pericol, Wrigley "a inventat" weekendul de două zile. Dorind să sublinieze că tehnologia nu poate substitui omul, Henry Heinz spunea: "Puterea inimii este mai mare decât caii-putere".

sursa:www.evz.ro

2 comentarii:

  1. Ca simplu roman si neangajat am un venit de peste 500$ ( 1500RON) pe luna .. lucrand doar 30 de minute pe zi . Ca sa afli cum am ajuns la performanta asta intra pe www.AfacereaPTC.tk ...

    Sunt oportunitati mult mai mari pe acel site ! Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cei care reusesc, incearca de multe ori - pana le zambeste dintr'o data SUCCESUL. Si bineinteles, sunt atenti la ce vor clientii

    RăspundețiȘtergere

 
Blog din Moldova