Fiul unui producator de tigari, Charles Revson s-a nascut in 1906, in Montreal, Quebec. Familia s-a mutat in Manchester, New Hampshire, cand Charles era doar un copil. Dupa absolvirea liceului, Revson s-a stabilit in Boston, unde a avut cateva job-uri: vanzator de rochii si apoi angajat al unei companii de cosmetice. Nu a ramas insa fidel companiei, parasind locul de munca la scurt timp dupa ce i s-a refuzat orice forma de promovare.
La 25 de ani, Charles Revson a luat cea mai importanta decizie din cariera sa: isi va construi propria afacere cu cosmetice. Pentru ca visul sau sa devina realitate, acesta i-a cooptat pe fratele sau, Martin, si chimistul expert Charles Lachman. Revlon Cosmetics avea sa debuteze in New York.
Revson a investit doar 300 de dolari in companie, care initial se specializa in lacuri de unghii, Charles testand produsele pe propriile sale unghii. De la inceput, Revlon s-a detasat de competitie prin paleta larga de culori pusa la dispozitia clientelei sale. Produsele Revlon, ce puteau fi achizitionate direct din saloane sau din magazine cu produse cosmetice, au devenit un adevarat fenomen al anilor ’30.
Noutatea Revlon a fost introducerea pigmentilor in locul vopselelor care se foloseau pana atunci, compania adresandu-i-se femeii americane cu un nou lac de unghii rezistent, disponibil in nuante variate. Majoritatea clientilor americani au fost cuceriti de produsele Revlon dupa ce insusi Charles Revson s-a deplasat, traversand intregul stat american cu trenul, in calatorii care i-au sustinut marketing-ul puternic.
Linia de produse Revlon s-a extins treptat de la modernele lacuri de unghii la rujuri care se asortau cu acestea, dar si parfumuri. In mai putin de sase ani, Revlon a adus fondatorilor milioane de dolari, cunoscand un imens succes in America.
De altfel, lacul de unghii modern, folosit astazi de majoritatea populatiei feminine de pe glob, este inventia lui Charles Revson, din 1932. Pana la inventia acestuia, lacul de unghii era obtinut din coloranti care nu se puteau lua foarte usor de pe unghii sau schimba, fiind necesar ca persoana sa astepte tocirea lacului aplicat. Inca din antichitate, femeile foloseau substante extrase din plante pentru a-si colora unghiile. Probabil ca si astazi am fi utilizat procedee similare daca nu ar fi fost genialul Revson.
Intuind nevoile femeilor si dezvoltarea pietei de profil, Charles Revson si-a dedicat urmatorii ani construind o imagine puternica a brandului Revlon, devenind cel mai mare retailer de produse cosmetice din America, cu peste 3.500 de produse prezente pe rafturile magazinelor si vanzari de 605 milioane de dolari in anul 1975, anul mortii sale.
Revson a fost presedinte al companiei Revlon de la inceputul fondarii acesteia pana in 1962 inclusiv, servind apoi ca membru al consiliului director pana la decesul sau.
Revlon a cunoscut si momente nefavorabile in evolutia sa, probabil cel mai important episod avand loc in anii ’50, odata cu scandalul din jurul popularei emisiuni TV The $64.000 Question, sponsorizata atunci de compania de cosmetice. S-a zvonit ca fratii Revson ar fi aranjat intrebarile show-ului pentru a se asigura ca participantii au sanse maxime de castig, aceasta crescand implicit popularitatea si rating-ul emisiunii. Desi show-ul a fost decimat de scandalul iscat in jurul fondatorilor Revlon, vanzarile companiei au crescut simtitor in acea perioada.
Ca persoana, Charles Revson era vazut drept un perfectionist, cu o personalitate dificila, majoritatea partenerilor sai de afaceri intrerupand in final orice legatura cu acesta. A fost cunoscut si pentru replicile sale acide ca “Cei mari vor ajunge si mai mari, cei mici vor disparea” si “Eu nu infrunt competitia, o distrug”. Chiar si cu aceasta personalitate dificila, compania Revlon a inregistrat incasari uriase, la fel ca si averea personala a americanului, care a depasit un miliard de dolari la moartea sa.
Desi avea o reputatie de afacerist dur, Charles Revson a apreciat enorm actiunile de caritate, creand fundatia care ii poarta numele, Charles H. Revson Foundation, prin care peste 150 milioane de dolari au fost daruiti nevoiasilor in ultimii 30 de ani.
Astazi, afacerea miliardarului, inceputa cu aproximativ 75 de ani in urma cu doar 300 de dolari, este un brand recunoscut in peste 175 de state din lumea intreaga pentru cosmeticele si parfumurile de calitate produse. Succesul Revlon este cel mai bun exemplu de ambitie si daruire, valori care stau la baza antreprenoriatului american.
Source:wall-street.ro
Revson a investit doar 300 de dolari in companie, care initial se specializa in lacuri de unghii, Charles testand produsele pe propriile sale unghii. De la inceput, Revlon s-a detasat de competitie prin paleta larga de culori pusa la dispozitia clientelei sale. Produsele Revlon, ce puteau fi achizitionate direct din saloane sau din magazine cu produse cosmetice, au devenit un adevarat fenomen al anilor ’30.
Noutatea Revlon a fost introducerea pigmentilor in locul vopselelor care se foloseau pana atunci, compania adresandu-i-se femeii americane cu un nou lac de unghii rezistent, disponibil in nuante variate. Majoritatea clientilor americani au fost cuceriti de produsele Revlon dupa ce insusi Charles Revson s-a deplasat, traversand intregul stat american cu trenul, in calatorii care i-au sustinut marketing-ul puternic.
Linia de produse Revlon s-a extins treptat de la modernele lacuri de unghii la rujuri care se asortau cu acestea, dar si parfumuri. In mai putin de sase ani, Revlon a adus fondatorilor milioane de dolari, cunoscand un imens succes in America.
De altfel, lacul de unghii modern, folosit astazi de majoritatea populatiei feminine de pe glob, este inventia lui Charles Revson, din 1932. Pana la inventia acestuia, lacul de unghii era obtinut din coloranti care nu se puteau lua foarte usor de pe unghii sau schimba, fiind necesar ca persoana sa astepte tocirea lacului aplicat. Inca din antichitate, femeile foloseau substante extrase din plante pentru a-si colora unghiile. Probabil ca si astazi am fi utilizat procedee similare daca nu ar fi fost genialul Revson.
Intuind nevoile femeilor si dezvoltarea pietei de profil, Charles Revson si-a dedicat urmatorii ani construind o imagine puternica a brandului Revlon, devenind cel mai mare retailer de produse cosmetice din America, cu peste 3.500 de produse prezente pe rafturile magazinelor si vanzari de 605 milioane de dolari in anul 1975, anul mortii sale.
Revson a fost presedinte al companiei Revlon de la inceputul fondarii acesteia pana in 1962 inclusiv, servind apoi ca membru al consiliului director pana la decesul sau.
Revlon a cunoscut si momente nefavorabile in evolutia sa, probabil cel mai important episod avand loc in anii ’50, odata cu scandalul din jurul popularei emisiuni TV The $64.000 Question, sponsorizata atunci de compania de cosmetice. S-a zvonit ca fratii Revson ar fi aranjat intrebarile show-ului pentru a se asigura ca participantii au sanse maxime de castig, aceasta crescand implicit popularitatea si rating-ul emisiunii. Desi show-ul a fost decimat de scandalul iscat in jurul fondatorilor Revlon, vanzarile companiei au crescut simtitor in acea perioada.
Ca persoana, Charles Revson era vazut drept un perfectionist, cu o personalitate dificila, majoritatea partenerilor sai de afaceri intrerupand in final orice legatura cu acesta. A fost cunoscut si pentru replicile sale acide ca “Cei mari vor ajunge si mai mari, cei mici vor disparea” si “Eu nu infrunt competitia, o distrug”. Chiar si cu aceasta personalitate dificila, compania Revlon a inregistrat incasari uriase, la fel ca si averea personala a americanului, care a depasit un miliard de dolari la moartea sa.
Desi avea o reputatie de afacerist dur, Charles Revson a apreciat enorm actiunile de caritate, creand fundatia care ii poarta numele, Charles H. Revson Foundation, prin care peste 150 milioane de dolari au fost daruiti nevoiasilor in ultimii 30 de ani.
Astazi, afacerea miliardarului, inceputa cu aproximativ 75 de ani in urma cu doar 300 de dolari, este un brand recunoscut in peste 175 de state din lumea intreaga pentru cosmeticele si parfumurile de calitate produse. Succesul Revlon este cel mai bun exemplu de ambitie si daruire, valori care stau la baza antreprenoriatului american.
Source:wall-street.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu